בניית אתר תדמית

עד לא מזמן, אתרי תדמית נועדו להוות כרטיסי ביקור מורחבים של עסקים קטנים ובינוניים; רוב אתרי התדמית התבססו על תבניות עיצוב קבועות ולא אפשרו כמעט מקום לשינוי. אתרי תדמית הכילו על פי רוב מעט דפי תוכן (אודות, דף הבית ויצירת קשר) והרבה תמונות; חלק מאתרי התדמית התבססו באופן חלקי או מלא על Flash – טכנולוגית מולטימדיה שפיתחה חברת Adobe. עם התפתחות מנועי החיפוש ובראשם גוגל, והבנת הפוטנציאל העצום הטמון בהם, החלו בעלי עסקים להפנים שתמונות יפות או מוסיקת רקע, אינם מהווים בהכרח מקדמי מכירות יעילים. נהפוך הוא: סרטוני Flash ומצגות תמונות כבדות רק הגדילו את זמני הטעינה של האתר, גרמו לגולשים לאבד את סבלנותם ופגעו בקידום האורגני (SEO) שלו.

לפני שאתם ניגשים לבנות אתר תדמית, חשבו היטב מה המטרה שלו. אם העסק שלכם מוכר דיו ועובד היטב ואתם זקוקים בסך הכל לכרטיס ביקור מקוון כי אין לכם זמן לספק ללקוחות מידע בטלפון – אזי מצבכם טוב ואין לכם סיבה להוציא הרבה כסף לבניית אתר תדמית. אם אתם בתחילת הדרך או מזהים שוק גדול שאינו נגיש לכם ואתם רוצים להשתמש באתר לרכישת לקוחות חדשים –  כדאי לכם לבצע תהליך עבודה מסודר.

התחילו כאמור עם הגדרת תפקיד האתר. אלא אם הגדרתם מטרה אחרת, המטרה של האתר שלכם היא אחת: לבצע פעולה – וכמה שיותר מהר. היות ומדוב באתר תדמית ולא באתר סחר, המטרה שלכם או הפעולה שאתם רוצים שהלקוח יבצע היא אחת: יצירת קשר. בין אם מדובר בהתקשרות או השארת פרטים – אתם רוצים שכמה שיותר גולשים יחפשו למוצרים או השירותים שלכם ויתקשרו אליכם.
כדי להשיג מטרה זו, עליכם לזכור שני דברים בסיסיים:
1. לגולשים אין סבלנות. הם רוצים לקבל את המידע שמעניין אותם או שהם עוברים למתחרים שלכם. ספקו להם את מה שהם צריכים תוך חמש שניות או שתאבדו אותם.
2. יש לכם מתחרים. גם אם השירות או המוצרים של המתחרים שלכם גרועים משלכם בכמה רמות, הגולשים לא יודעים זאת. האינטרנט היא זירה נהדרת לאנשי שיווק: אתר מדהים שמוכר מוצר גרוע ייחשף להרבה יותר גולשים מאתר גרוע שמוכר מוצר מדהים. לא מספיק לספק שירות או מוצר טוב – צריך להביא את המידע הזה לידיעת הגולשים.

לאחר שהגדרתם את המטרה של האתר, אפיינו אותו כך שיהיה קל מאד להתמצא בו. כוונו עד כמה שניתן את הגולשים להגשמת המטרה של האתר ודאגו לתת מענה לכל מה שחשוב לגולשים: מידע עדכני, זמני טעינה מהירים, תמונות איכותיות, פונטים ברורים וכו’. ככל שתתייחסו ליותר פרטים – כך יגברו הסיכויים שתספקו לגולשים שלכם חוויה ברורה, מהירה ועניינית יותר.