תוכן שיווקי

תוכן שיווקי הוא שם כולל לתכנים המכילים מסרים שיווקים שבעל העסק מעוניין לעביר לקהל היעד שלו. נהוג להתייחס לתוכן שיווקי כאל תוכן כתוב, למרות שההתפתחות המואצת של עולם האינטרנט והטכנולוגיה ובייחוד של המכשירים החכמים הניידים (טלפונים חכמים וטאבלטים), מציעים הזדמנויות יוצאות מן הכלל ליצירת תכנים שיווקיים באמצעים נוספים, כגון וידיאו, תמונות וסאונד. דווקא בעידן בו הסבלנות של הגולשים רק הולכת ומתמעטת (תופעה בעלת השלכות חמורות שלא כאן המקום לעסוק בהן), אנו מאמינים שהעברת תוכן שיווקי בשילוב של מספר מדיות מייצרת בידול והבדל של ממש בין מתחרים.

שלבים ביצירת תוכן שיווקי

  1. השלב הראשון הוא להבין לעומק מהם הצרכים או המטרות האסטרטגיות של החברה שאת מוצריה אנחנו משווקים. חשוב להבין לעומק את כלל היתרונות היחסיים שלה בהיבטים של איכות, שירות, מחירים, אחריות, זמינות, ייחודיות וכל היבט רלוונטי נוסף. אנחנו צריכים לדעת בדיוק מה הופך את המוצרים שאנו משווקים לטובים או מתאימים יותר לקהל היעד שלנו.
  2. השלב השני הוא להכיר את קהל היעד; היכרות עם קהל היעד דורשת מאתנו לאפיין אותו בצורה המדויקת ביותר, תוך התייחסות למין, גילאים, מצב סוציו אקונומי, רמת השכלה, איזור מגורים, הרגלי צריכה וכן הלאה. ככל שנכיר טוב יותר את קהל היעד שלנו, נדע לייצר תוכן שיווקי שיהיה קרוב לטעמו ולצפיותיו.
  3. השלב השלישי הוא להתאים את המסרים השיווקיים לקהל היעד. זהו אולי השלב המאתגר ביותר, היות והוא דורש יצירתיות, מקוריות, יכולת ביצוע גבוהה וניסיון. בשלב הזה אנחנו למעשה הופכים את המסרים השיווקיים שלנו מרשימה יבשה ופרוזאית, לסיפורים בעלי מקוריות תכנית וצורנית. בהתאם להרגלי קהל היעד שלמדנו להכיר, נבחר את המדיות המתאימות (מדורים בעיתונות הכתובה, מגזינים נישתיים, בלוגים, News Letters, פייסבוק, יוטיוב, אתרי אינטרנט, מודעות מקוונות, באנרים וכן הלאה) ונייצר את הסיפורים שאנו מאמינים שיתפסו כמעניינים. חשוב לזכור שבחלק מהמקרים תפקיד התוכן השיווקי אינו רק לחזק את תדמית החברה, אלא גם להניע את הגולשים לפעולה.

תוכן שיווקי יעיל מבוסס על שילוב של יכולות שיווק, כתיבה, יצירתיות וביצוע. SEO GUIDE מעמידה לרשות לקוחותיה ניסיון עשיר מול גופים גדולים, בינוניים וקטנים. אנו יודעים להתאים את התוכן השיווקי לצרכי הלקוח ולאפיין אותו במדויק בהתאם לדרישות הפרויקט. אנו יודעים לייצר תכנים כתובים, קטעי וידאו, תמונות ומודעות המבוססים על תחקיר ראשוני מקיף ובהירות בנוגע לאסטרטגית השיווק של הלקוח.