בניית אתר אינטרנט

אתרי אינטרנט כבר מזמן אינם רק כרטיס ביקור מורחב של העסק או הארגון שלכם; הגדרה מדויקת וביצוע נכון, יהפכו את אתר האינטרנט שלכם לכלי שיווק ומכירה יעילים במיוחד! אין מדובר רק באתרי אינטרנט של חברות ביטוח או מוסדות פיננסיים עתירי תקציבים; האינטרנט מאפשר דווקא ללקוחות קטנים ובינוניים להגיע לקהלים חדשים בתקציבים נמוכים יחסית וליהנות מבקרה ושליטה מוחלטת על ניצול התקציב – יתרונות שלא קיימים במדיות אחרות (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות, פלאיירים).

 בניית אתר אינטרנט כרוכה בניהול תהליך פשוט יחסית:

בשלב הראשון עליכם להגדיר את המטרה שלשמה אתם צריכים אתר אינטרנט; הגדרת המטרה תשפיע על המשך התהליך בכל הקשור להחלטות כגון תקציב, חברת הבנייה, חברת האחסון ופלטפורמה. בתהליך הגדרת המטרה כדאי לקחת בחשבון את קהל היעד שאתם רוצים שיבקר באתר ולדעת ככל שניתן על הרגלי הגלישה שלו (למשל, כיצד הוא מחפש תכנים שקיימים אצלכם באתר – אפשרי באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל, בדיקת עונתיות וכן הלאה).

השלב השני בבניית אתר אינטרנט כרוכה בהגדרת תקציב; ישנן חברות המציעות אתרים במחירים נמוכים מאד המאפשרים רמת שליטה מצומצמת מאד בניהול האתר. אנו ממליצים שלא להתפתות מיד למחירים הזולים, היות ותגלו בהמשך שכל שינוי שתרצו לבצע כדי לקדם את האתר או לשפר את הפונקציונאליות שלו, יגרור עלויות פיתוח נוספות במקרה הטוב וחוסר אפשרות לביצוע במקרה הפחות טוב. הכלל הרווח האומר ש”מה שעולה בזול, עולה ביוקר” תקף בהחלט גם בבניית אתרי אינטרנט. מן הצד השני, ישנן חברות הגובות מחירים גבוהים מאד עבור בניית אתרים, שאינם משקפים את מחירי השוק כיום. המטרה שלכם בתהליך היא לבחור את חברת בניית האתרים שתספק לכם מוצר אופטימאלי בתקציב נתון. ככל שתדייקו את הגדרות תפקידי האתר, יהיה קל לכם יותר לבחור בפתרון היעיל ביותר בהקשר של עלות-תועלת.

בניית אתר אינטרנט משלבת עיצוב ותכנות. העיצוב חשוב היות והוא משפיע על הרושם הראשון של המבקר באתר, אך יש לראות בו כלי ולא מטרה. תפקיד עיצוב האתר הוא לייצר חווית משתמש שמשרתת את המטרות שהאתר אמור למלא; אם לצורך הדוגמה אתם רוצים שהגולשים באתר שלכם יצפו בסרטוני הדרכה, מקמו את הסרטונים בחלקו העליון של המסך ודאגו לכך שהעין של הגולש תמשך אל נגן הוידיאו כמה שיותר מהר; אם החלטתם שתפקיד האתר הוא לגרום לגולשים להשאיר את פרטיהם (טלפון, דוא”ל וכו’), מקמו את תיבת השארת הפרטים במקום בולט וחשבו על מתן תמריץ לגולשים (הנחה, הטבה או מתנה למשאירים פרטים באתר). החשוב הוא לא לתת לעיצוב משקל יתר שמשפיע לרעה על חווית המשתמש (למשל, שימוש בסרטוני FLASH שמאריכים את זמני הטעינה).

בתהליך בניית אתר אינטרנט חשוב לתכנן מראש אילו נתונים תרצו לנטר ולשתול קודי מעקב של Google Analytics, שיאפשרו לכם לקבל תמונת מצב אודות התנהגות הגולשים 24/7. אתר האינטרנט שלכם דורש עדכון, תחזוקה ובדיקה מתמדת, בדיוק כמו חנות “אמיתית”. ככל שתדעו יותר על התנהגות הגולשים באתר שלכם, תשכילו לספק להם חווית גלישה יעילה ומדויקת יותר.

by Yonatan Vissoker