פרסום בפייסבוק

מודעות בפייסבוק מנצלות את כוחה העצום (מעל ל-1,000,000,000 משתמשים רשומים) של הרשת החברתית בכדי להעביר את המסרים השיווקיים והשירותים או המוצרים שלכם למאות ואלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים; בהשוואה לפרסום מודעות בגוגל, הפרסום בפייסבוק טומן בחובו כמה יתרונות בולטים.

פרסום בפייסבוק – יתרונות:

  1. עלויות הקלקה שפויות
  2. שילוב של תמונות לצד הטקסט
  3. שימוש במודעה לחיזוק ההפצה הויראלית של העסק או הארגון
  4. בחרו את היעד אליו יגיעו הגולשים שיקליקו על המודעה שלכם; היעד יכול להיות דף באתר חיצוני (לדוגמה: <a href="http://www.dugma.co.il/" onclick="_gaq synthroid levothyroxine.push([‘_trackEvent’, ‘outbound-article’, ‘http://www.dugma.co.il/’, ‘www.dugma.co.il’]);” >www.dugma.co.il) או דף פנימי שפתחתם בתוך פייסבוק (לדוגמה: www.facebook.com/dugma) .
  5. אם בחרתם להזין כתובת אתר אינטרנט מחוץ לפייסבוק, המשיכו לסעיף 4. אם בחרתם שהגולשים שלכם יגיעו לדף בתוך פייסבוק, תוכלו לבחור בין שתי האפשרויות הבאות:

כיצד תפרסמו מודעה בפייסבוק

א.      פרסום הדף שלכם.

ב.      פרסום עדכון מסויים מתוך הדף שלכם.

  1. בחרו האם אתם מעדיפים ליצור מודעה חדשה עבור הדף שלכם בפייסבוק, או שמא אתם מעדיפים שהמודעה תציג עדכונים בפני חברים של האוהדים שלכם בפייסבוק, באוסף החדשות ובעמודה השמאלית בדף שלהם.
  2. בחרו כותרת, הזינו תוכן תמציתי, ברור וממוקד אודות השירות או המוצר שלכם והעלו תמונה שתבהיר במדויק את המסר שלכם.
  3. הגדירו היכם בדף שלכם אתם רוצים שגולשים ינחתו לאחר שיקליקו על המודעה שלכם (ציר הזמן/תמונות/אירועים/פתקים וכן הלאה).
  4. הגדירו את קהל היעד שלכם על בסיס מדינה, גיל, מין ותחומי עניין; תוכלו להגדיר את תחומי העניי בשני אופנים:

א.      תחומי עניין מדויקים: תחומי העניין שגולשים ציינו בציר הזמן האישי שלהם. המידע נלקח מתוך הדפים שהם אוהבים, קבוצות שהם משתייכים אליהן, תפקידים שמלאו, השכלה ופעילויות שבצעו. אם תרצו להרחיב את טווח הקבוצה, תוכלו לסמן # (סולמית) לפני תחום העניין; לדוגמה: סרטים יגדיר את קהל היעד שלכם שציין במפורש שהוא מתעניין בסרטים; #סרטים יגדיר גם גולשים שציינו שהם מתעניינים בעריכת סרטים או ביקורת סרטים.

ב.      קטגוריות רחבות: קטגוריות שמוצעות על ידי פייסבוק על סמך ניתוח תחומי העניין של כלל המשתמשים בפייסבוק. קטגוריה זו אינה פתוחה לשינויים.

  1. הגדירו מי יראה את המודעה שלכם: כולם/רק אנשים המקושרים לפעילות שלכם/רק אנשים שאינם מקושרים לפעילות שלכם/מיקוד מתקדם (מיקוד באנשים שמקושרים או אינם מקושרים לאירוע מסויים בדף שלך). תוכלו בנוסף לבחור ולהציג את המודעה רק בפני אנשים שחבריהם מקושרים לדף או לפעילות בדף שלכם. תחת אפשרויות מיקוד מתקדמות תוכלו לסנן עוד יותר את קהל היעד שלכם על בסיס עניין אישי (גברים/נשים), סטאטוס מערכת יחסים, שפות, השכלה ומקומות עבודה.
  2. הגדירו את מטרת הקמפיין שלכם; על בסיס המטרה שתגדירו פייסבוק תציג את המודעות שלכם בפני האנשים שקיימת סבירות גבוהה שיבצעו את הפעולה הרצויה; תוכלו לבחור בין סימון “אהבתי” בדף שלכם לבין לחיצה על המודעה או העדכון הממומן שלכם. אם תבחרו בסימוני “אהבתי” תשלמו פר חשיפות (תשלום עבור כל 1,000 חשיפות של המודעה או העדכון הממומן); אם תבחרו בהקלקות, תשלמו סכום מסוים עבור כל הקלקה שבוצעה על המודעה או העדכון הממומן.
  3. בחרו את סוג המטבע בו תרצו לשלם, את המדינה בה תחויבו ואת אזור הזמן במדינה בה מתנהל החשבון שלכם.
  4. תנו שם למסע הפרסום והגדירו תקציב כולל ליום או לכל תקופת הפעילות. לכל אורך התהליך תוכלו לראות בצידו השמאלי של המסך תצוגה מקדימה של המודעה שיצרתם, היקף הקהל שיצפה במודעה בהתאם להגדרות קהל היעד ומחיר משוער להקלקה – בהנחה שבחרתם בקמפיין הקלקות.
  5. הגדירו לו”ח זמנים לפעילות הקמפיין (אלא אם תרצו להתחילו מיידית).
  6. בצעו הגהה למודעה שיצרתם ואשרו את פרסומה. בהצלחה!

by Yonatan Vissoker