קידום דף עסקי בפייסבוק

פייסבוק מזמינה אתכם לבנות איתם מערכת יחסים, להגיע לקהל לקוחות חדש ולהגביר את קצב המכירות. כבר למעלה ממיליארד (1,000,000,000!!!) אנשים מגיבים כ-3.2 מיליארד (3,200,000,000 !!!) פעמים בממוצע בכל ליום. אם יש לכם נוכחות חזקה בפייסבוק, העסק שלכם ייקח חלק באותה פעילות וייחשף לשיווק מפה-לאוזן החזק היעיל והאפקטיבי ביותר: המלצות בין חברים!

ארבעה צעדים שיובילו אתכם להצלחה עסקית בפייסבוק

1. בנו את דף הפייסבוק שלכם

הכל מתחיל בדף הפייסבוק העסקי שלכם. הדף שלכם הוא המקום המרכזי לגרום לעסק שלכם לגדול, לבנות או לחזק את המותג שלכם ולפתח מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם.

צרו את דף הפייסבוק שלך

  1. יצירת דף אינה כרוכה בעלות כלשהיא והפעולה כולה אורכת מספר דקות בלבד.
    בחרו קטגוריה ושם לדף שמייצג את העסק שלכם.
  2. בחרו לוגו או תמונה כלשהיא שיכולה לייצג את העסק שלכם בפני הלקוחות, כדי שתשמש כתמונת הפרופיל של הדף שלכם.
  3. כתבו משפט אודות העסק שלכם בכדי שאנשים יבינו מה הוא משווק.
  4. בחרו כתובת אינטרנט ברורה וזכירה עבור הדף שלכם, שבה תוכלו להשתמש על גבי חומר שיווקי במטרה לקדם את הנוכחות שלכם בפייסבוק.
  5. בחרו תמונת רקע שמייצגת את המותג שלכם ומראה את השירות או המוצר שאתם משווקים. זו התמונה הראשונה שאנשים יראו כאשר הם יבקרו בדף שלכם.

פייסבוק מאפשרת לכם גישה מלאה לנתונים סטטיסטיים אודות התנהגות הגולשים בדף; ניתן לערוך את תוכן הדף בכל עת ולעקוב אחר פעילויות חדשות.

דגשים בבחירת תמונת הרקע

– גודל תמונת הרקע צריך להיות 315 X 851 פיקסלים

– השתמשו בתמונת רקע שתתאר בצורה הטובה ביותר את מהות הדף שלכם

– תוכלו להחליף תמונות כדי למצוא לאיזו תמונה אנשים מגיבים בצורה החיובית ביותר

– אל תציינו על גבי התמונה מחירים או מידע הקשור ברכישה כגון “40% הנחה” או “ראו עוד מוצרים באתר שלנו”.

– אל תציינו על גבי התמונה פרטי יצירת קשר – הם אמורים להופיע ב”אודות”.

דגשים בהעלאת פוסטים

– רוב הפוסטים המוצלחים הינם קצרים; פוסטים שאורכם בין 100 ל-250 תווים זוכים ל-60% יותר ליייקים, תגובות והפצות ויראליות

– תמונות וסרטוני וידיאו זוכים להרבה הרבה יותר מעורבות מצד הגולשים

הזמינו אנשים שאתם מכירים להפוך לאוהדים של הדף שיצרתם

יש לכם קהילה של חברים בפייסבוק, של בני משפחה, לקוחות ועובדים שאיכפת להם מהעסק שלכם. הזמינו אותם להפוך לאוהדים של העסק שלכם:

– חקרו את האפשרויות תחת “בנה קהל” בלוח הניהול שלכם. הקפידו להזמין את החברים שלכם בפייסבוק

לאהוד את הפעילות שלכם.

– הקליקו על “הזמינו אנשי קשר” כדי להעלות את רשימת האימיילים שלכם ולשלוח לאנשי הקשר שלכם הודעה בדבר הדף החדש שיצרתם.

– ציינו את כתובת דף הפייסבוק על שלטים בעסק, כרטיסי ביקור, קבלות, אימיילים וכל חומר שיווקי אחר בו אתם משתמשים.

2. צרו קשר עם אנשים בפייסבוק

לאחר שהקמתם את הדף של העסק שלכם אתם יכולים ליידע את קהל הלקוחות שלכם באמצעות פרסום מודעות בפייסבוק.

צרו מודעה בפייסבוק

לפי הפרסומים של פייסבוק, אנשים שאוהבים את הדף שלך מוציאים יותר כסף בתור לקוחות שלך, מאשר אנשים שלא אוהבים את הדף שלך. מודעות פייסבוק מאפשרות לך להגיע לקהל פוטנציאלי חדש!

כדי לבנות את המודעה הראשונה שלכם:

– בחרו את הדף שאתם רוצים לקדם

– בחרו ב”מודעה חדשה”

– בתוכן המודעה פרטו עד כמה שניתן את הייחוד שבמוצר, בשירות או במחיר שאתם מציעים

– השתמשו בקריאה לפעולה כגון: “סמנו אהבתי וקבלו שובר הנחה ל-25% הנחה”

– הקפידו לבחור תמונה שתשקף את איכות המוצר ותיראה טוב כתמונה מוקטנת

כדי למצוא את הקהל שלכם:

– ציינו פרטים חשובים אודות הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, כגון: גיל, מיקום, תחומי עניין ומין.

– הקלידו “#” לפני תחום עניין מדויק כדי לאתר אנשים שהביעו עניין בנושא קשור

– התייחסו למספר האנשים בקבוצה אליה אתם פונים לאחר הסינון שבצעתם

תמחור מסע הפרסום שלכם

– כאשר את מגדירים את מסע הפרסום, תוכלו לבחור בשתי אופציות כיעד: סימוני “אהבתי” והקלקות על המודעה. בחרו את האפשרות שמתאימה ביותר ליעד שלכם

– מומלץ לתת למסעות הפרסום שמות ייחודיים שתוכלו לזכור בקלות במה בחרתם להתמקד

– מומלץ שלא להגדיר תקציב הנמוך מהממוצע כדי לא לתת יתרון למתחרים שלכם

–  כדאי מאד לייצר כמה נוסחאות לאותה מודעה עם הבדלים בתוכן ובתמונה ולהשוות בין הנוסחאות בכדי לראות מי מהן האפקטיבית ביותר. מובן שאת מירב התקציב שלכם כדאי להפנות ולהשקיע במודעות שמתגלות כאפקטיביות ביותר

3. גרמו למעורבות של הקהל שלכם

פרסמו תוכן מקורי ואיכותי על בסיס קבוע

חשוב מאד לשמור על קשר יציב וקבוע עם קהל הגולשים שאוהב את הפעילות שלכם. הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות כדי לשמור על ההתעניינות שלהם הוא לייצר תוכן מקורי, איכותי ומעניין.

טיפים לכתיבת פרסומים איכותיים

– ודאו שהתוכן שאתם כותבים רלוונטי לקהל ולעסק שלכם

– אל תהיו פורמאליים: שמרו על שפה קלילה ועל תכנים ידידותיים

– שתפו בתכנים שאתם מעלים כמה שיותר סרטונים ותמונות

– תפו עד כמה שיותר את קהל הגולשים שלכם תוך שאילת שאלות, עריכת סקרים, בקשת תגובות וכו’

– עדכנו את דף הפייסבוק בכל מבצע חדש, מוצר חדש או שירות חדש

– פרסמו תוכן חדש לפחות פעמיים בשבוע כדי לשמור על את הדף בתודעה של האוהדים שלכם

טיפים לארגון הפרסומים שלכם

– הצמידו: קבעו שהפרסום החשוב ביותר בעיניכם יישאר קבוע בראש הדף למשך שבעה ימים

– סמנו בכוכב: הדגישו עדכונים חשובים על ידי הדגשתם – כך הם יהפכו לבולטים יותר לעיני הגולשים

– הסתירו: מומלץ להסיר פרסומים שאינם רלוונטיים או שאינם יוצרים מעורבות בקרב הגולשים

– אל תהיו פורמאליים: שמרו על שפה קלילה ועל תכנים ידידותיים

קדמו את הפרסומים שלכם במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים

חשוב מאד לשמור על קשר יציב וקבוע עם קהל הגולשים שאוהב את הפעילות שלכם. הדבר החשוב ביותר שצריך לעשות כדי לשמור על ההתעניינות שלהם הוא לייצר תוכן מקורי, איכותי ומעניין.

– תוכלו לקדם פרסום תוך שלושה ימים מזמן יצירתו

– הפרסומים שאתם מקדמים יחשפו בפני האוהדים שלכם ולעיתים גם בפני החברים שלהם

– החליטו על גובה התקציב בהתאם לכמות האנשים שתרצו שיראו את הפרסום

השיבו לקהל שלכם

– השיבו כמה שיותר מהר להודעות ושאלות שאתם מקבלים

– פנו לאנשים מסוימים: אם אתם מעוניינים לפנות לאדם אחד מתוך קבוצה של אנשים שהגיבו על פרסום שלכם, תייגו אותו בתשובתכם על ידי הוספת @ לפני שמו

– ענו גם להודעות פרטיות שאתם מקבלים

4. השפיעו גם על חברים של אוהדים בפייסבוק

כאשר אנשים מגיבים למתרחש בדף שלכם, החברים שלהם יכולים לראות את האינטראקציה הזו כעדכון באוסף החדשות שלהם. הרחיבו את קהל היעד שלכם באמצעות קידום עדכונים על אנשים שמעורבים בדף שלכם.

עודדו אנשים ליצור אינטראקציה עם העסק שלכם

כשגולש יוצר אינטראקציה עם הדף שלכם, עדכון נוצר have a peek at these guys. אנשים רואים שחבריהם תומכים בפעילות של העסק שלכם באמצעות סימוני “אהבתי” או יצירת קשר.

– עודדו אנשים לבצע רישום מיקום בעסק שלכם באמצעות שלט בחנות או על ידי הצעת הנחה למי שיבצע רישום מיקום

– צרו אירועים והזמינו אנשים להצטרף אליהם

– פרסמו פרסומים שיעוררו מעורבות מצד הקהל שלכם

– שתפו מידע שאתם חושבים שהאוהדים שלכם ירצו להפיץ (מוצרים חדשים, מבצעים, הנחות, אירועים וכן הלאה).

הרחיבו את התפוצה לחברים של האוהדים שלכם

ישנם שני סוגים של עדכונים ממומנים שתוכלו ליצור; עדכונים ממומנים יגרמו לכך שחברים של אוהדים שלכם יחשפו לאינטראקציה שהם מייצרים, בין אם באוסף החדשות ובין אם בעמודה השמאלית בדף.

א. סימוני “אהבתי” ותגובות לפרסומים בדף

ממנו את הפרסומים החשובים שלכם כדי לייצר מעורבות גדולה יותר. כאשר אוהד שלכם מסמן “אהבתי” ליד קישור או פוסט שפרסמתם, החברים שלו יחשפו לאותו פרסום.

ב. סימוני “אהבתי” בדפים

מומלץ להפעיל תמיד את הסוג הזה של העדכון הממומן

by Yonatan Vissoker