ניהול קמפיינים בגוגל

ניהול קמפיינים בגוגל מאפשר לכל בעל עסק לנהל קמפיין ממוקד במסגרות תקציב השיווק העומד לרשותו. קמפיינים בגוגל מציגים מודעות בתוצאות החיפוש, לעיני גולשים שמחפשים את המוצרים או השירותים שהעסק מספק. הקלקה על מודעה מובילה את הגולש לדף נחיתה שתפקידו להניע אותו לבצע פעולה מסויימת, כגון התקשרות, השארת פרטים, הורדת תכנה וכן הלאה.

ניהול קמפיינים בגוגל – כיצד מתחילים?

ניסוח המודעות והגדרת קהל היעד מבוססים על הגדרת מילות מפתח (מילים בודדות וצירופי מילים) שגולשים מקלידים בשדה החיפוש כדי לקבל מידע או לבצע פעולה. לדוגמה, אם עסק מוכר שטיחים ובעל העסק רוצה שגולשים שמחפשים שטיחים יראו את המודעה שלו, כדאי לו לבדוק מה גולשים מקלידים כשהם מחפשים שטיחים (שטיחים/שטיחים בזול/שטיחים פרסיים/שטיח פרסי/שטיחים לסלון וכו’) ולוודא שהמודעה שלו מכילה את המידע שהם מבקשים למצוא. מתכנן מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner) מאפשר לבדוק נפחי חיפוש אחר ביטויי מפתח ומציע רעיונות למילים וצירופי מילים נוספים שיכולים להשתלב במסע הפרסום.

מדוע קמפיינים בגוגל עובדים כל כך טוב?

רלוונטיות
ניהול קמפיינים בגוגל מאפשר לבעל עסק לפנות ישירות לקהל היעד שלו.  בהשוואה לפרסומים במדיה הפונה לקהל רחב (טלוויזיה, באנרים, עיתונות, שלטי חוצות, רדיו) בעל העסק פונה בדיוק לקהל שמעוניין בשירותים או במוצרים שהוא משווק.

חסכנות
ניהול קמפיינים בגוגל מאפשר לבעל העסק לשלם רק בגין הקלקות בפועל על המודעה שלו. בהשוואה לפרסומים אחרים (רדיו, עיתונות, טלוויזיה, באנרים, רדיו, שלטי חוצות) שם משלמים המון כסף מראש מבלי לדעת בדיוק למה לצפות, קמפיינים בגוגל מחייבים רק בעבור הקלקות שבוצעו על המודעה  = לקוחות פוטנציאליים.

סטטיסטיקה
הפרסום בגוגל מעניק גישה מלאה ורציפה לנתונים אודות הקמפיינים, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. מפרסם יכול בכל רגע נתון לדעת כמה כסף נוצל, אילו ביטויים הובילו למספר ההקלקות הגדול ביותר, מהן שעות הפעילות המייצרות את מירב ההקלקות, האם המודעה רלוונטית מספיק ובקיצור: כל מידע שצריך כדי למקסם את יעילות הקמפיין.

שליטה מלאה בתקציב הפרסום
המפרסם בגוגל יכול לשנות את גובה התקציב בכל זמן נתון בהתאם לביצוע מסעות הפרסום במספר שניות ובאופן עצמאי לחלוטין. אין מחויבות כלשהיא – לזמן או לגובה התקציב check over here.

כיצד עובדת בפועל שיטת החיוב ב-Google Adwords?

קבע את התקציב שלך
אין סכום מינימאלי שמחייב אותך – הסכום שתשלם תלוי אך ורק בך. אתה יכול לצורך הדוגמה להחליט על תקציב יומי של חמישים שקלים ועלות הקלקה מקסימאלית של שני שקלים (העלות שאתה משלם כאשר גולש מקליק על המודעה שלך).

המנע מנחושים
גוגל מספקת לך מידע אודות כמות החיפושים החודשית אחר כל מילה או צירופי מילים שמעניינים אותך והערכות בנוגע לעלויות שתשלם בגין הקלקות, הכל בכדי שתדע לבחור בצורה מושכלת את מילות המפתח בהן תשתמש כדי למקסם את יעילות מסעות הפרסום.

שלם רק עבור תוצאות!
אתה משלם רק אם בוצעה בפועל הקלקה על המודעה שלך, לא כאשר המודעה שלך מוצגת!

חשוב לקחת בחשבון שניהול קמפיינים בגוגל דורש ניסיון שמשמעותו חסכון של זמן וכסף עבור המפרסם. ככל שהתחרות עולה, עולות בהתאם עלויות ההקלקה ובתחומים מסויימים הקלקה על מילת מפתח עשויה לעלות כמה עשרות שקלים. כדאי ומומלץ להתייעץ עם מומחה לניהול קמפיינים בגוגל לפני תחילת העבודה כדי לדעת מהו התקציב המינימאלי שכדאי לקחת בחשבון כדי להפיק את המיטב ממסע הפרסום.


by Yonatan Vissoker