אתר סלולרי עם כתובת URL נפרדת

אתר אינטרנט רספונסיבי

מדובר בהגדרת תצוגת אתר אינטרנט סלולרי, בהשוואה לגרסה של אותו אתר במחשב שולחני או נייד. בהגדרה זו, לכל כתובת URL של אתר במחשב נייד או נייח (לדוגמה: www.example.com), יש כתובת תואמת שונה שמשוייכת לתוכן המיועד להצגה בטלפונים חכמים (לדוגמה: m.example.com). לגוגל אין העדפה מוקדמת לאחת משתי כתובות ה-URL, כל עוד שתיהן מאפשרות ל-Googlebot לגשת לתכנים.

הגדרות עבור URL למחשבים ולטלפונים חכמים

כדי לסייע לאלגוריתם של גוגל להבין את ההגדרות המבחינות בין URL למחשבים לבין URL לטלפונים חכמים, גוגל ממליצה להשתמש בהערה הבאה:
בדף האתר המיועד להצגה במחשבים, יש להוסיף קישור:
rel = “alternate”
שמפנה אל אל ה-URL של האתר הסלולרי המקביל. ההערה הזו מסייעת לגוגל לאתר את דפי האתר
המיועדים להצגה בטלפונים חכמים.
בדף הסלולרי, יש להוסיף קישור:
rel=”canonical”
שמפנה אל ה-URL של האתר המיועד להצגה במחשבים.

גוגל תומכת בשתי שיטות להוספת ההערה: ב-HTML של הדפים עצמם ובמפות האתרים. לדוגמה, נניח שה-URL של האתר המיועד לתוצגה במחשבים הוא http://example.com/page-1
וה-URL של האתר הסלולרי המקביל הוא http:m.example.com/page-1
ההערה שיש להוסיף תראה כך:
הוספת ההערה ב-HTML
בדף המיועד להצגה במחשבים יש להוסיף את הקישור:

<link rel=”alternate” media=”only screen and (max-width:640px)”
href=”http://m.example.com/page-1”>

בדף המיועד להצגה בטלפונים חכמים, יש להוסיף את הקישור:

<link rel=”canonical” href=”http://www.example.com/page-1”>

הוספת ההערה במפת האתר
גוגל תומכת בהכללת
rel=”alternate”
במפת האתר של האתר המיועד להצגה במחשבים, באופן הבא:

<?xml version =”1.0” encoding=”UTF-8”?>
<urlset xmlns=”http://www.sitemap.org/schemas/sitemap/0.9”
xmlns:xhtml=”http://www.w3.org/1999/xhtml”>
<url>
<loc>http://www.example.com/page-1/</loc>
<xhtml:link
rel=”alternate”
media=”only screen and (max-width: 640px)”
href=”http://m.example.com/page-1” />
</url>
</urlset>

חשוב לציין שהתג:

rel=”canonical”

עדיין צריך להופיע בדף האתר המיועד לתצוגה בסלולר.

פירוט ההגדרות

rel=”alternate”

מסמן שהכתובת המוצגת היא אלטרנטיבית לכתובת האתר המיועד לתצוגה במחשבים.
הערך של ה-media attribute הוא מחרוזת (string) של css media query, שמפרטת את המאפיינים של המכשיר שבו מוצג ה-URL האלטרנטיבי. במקרה זה, אנחנו משתמשים ב-media query שבה משתמשים בדרך כלל בהגדרה של טלפונים חכמים.
ה-href attribute מפרט את המיקום של ה-URL האלטרנטיבי, כלומר בדף m.example.com

ההגדרה הדו כיוונית הזו מסייעת ל-Googlebot להכיר את תוכן האתר, ומסייעת לאלגוריתמים של גוגל להבין את היחסים בין הדפים הסלולריים לדפים המחשביים, ולהתייחס אליהם בהתאם. כאשר משתמשים בכתובות URL שונות כדי להציג את אותו תוכן בפורמטים שונים, ההגדרה אומרת לאלגוריתמים של גוגל שבאותן שתי כתובות URL יש תוכן זהה ושיש להתייחס אליהן כאל יישות אחת ולא כאל שתי יישויות נפרדות. אם ההתייחסות אליהן היא כאל שתי יישויות נפרדות, אזי שתי כתובות ה-URL, של האתר המחשבי ושל האתר הסלולרי, מוצגות בתוצאות החיפוש במחשבים, והדירוג שלהן עשוי להיות נמוך יותר.

המאמר נכתב על הסיס התוכן בדף הבא: https://developers.google.com/webmasters/smartphone-sites/details?hl=iw#separateurls