גוגל שחררה את פינגווין 3.0

SEO GUIDE IMAGE

גוגל אישרה שגרסה חדשה של פינגווין שמטרתה להלחם בספאם עלתה לאוויר ב-17 באוקטובר.

העדכון האחרון בודק בעיקר את פרופיל הקישורים המפנים לאתרים, וצפוי לפגוע בדירוג אתרים בעלי פרופיל קישורים בעייתי. פינגווין הוא אלגוריתם שבוחן בעיקר קישורים, להבדיל מפנדה, המתייחס לתוכן ושפה. אם כך מדובר בעדכון גלובאלי, המשפיע על כל הגרסאות של גוגל ברחבי העולם. העדכון צפוי להשפיע על בערך 1% של השאילתות בשפה האנגלית, ומוקדם עדיין לנבא את השלכותיו לגבי שאילתות בשפות אחרות.
מדובר בעדכון הפינגווין השישי. פינגווין 1.0 שוחרר ב-24 באפריל 2012 והשפיע על בערך 3.1% מתוצאות החיפוש.
פינגווין 1.1 שוחרר ב-26 במאי 2012 והשפיע על פחות מ-0.1% מתוצאות החיפוש.
פינגווין 1.2 שוחרר ב-5 באוקטובר 2012 והשפיע על בערך 0.3% מתוצאות החיפוש.
פינגווין 2.0 שוחרר ב-22 במאי 2013 והשפיע על 2.3% מתוצאות החיפוש.
פינגווין 2.1 שוחרר ב-4 באוקטובר 2013 והשפיע על בערך 1% מתוצאות החיפוש.

העדכון האחרון מסקרן במיוחד, בשל הדרך שבה פינגווין עובד. אם אתר נפגע מעדכון של פינגווין, לעיתים הנזק שלו עשוי להמשך עד לעדכון הפינגווין הבא, גם אם בעלי האתר הטמיעו בו את השינויים הנדרשים. בשל העובדה שהעדכון האחרון של פינגווין היה לפני למעלה משנה, בעלי אתרים רבים שנפגעו בעדכון הקודם המתינו עד עכשיו לראות אם השינויים שבצעו מאז השתלמו, בעיקר הסרת קישורי ספאם.
גוגל מתייחסת אל קישורי ספאם כמו אל ״קולות פסולים״ בבחירות. בדומה למועמד שהתבסס על קולות לא כשרים ונהנה מהובלה זמנית בסקרים, כך אתרים שמיקומם התבסס בעיקר על הפניות מקישורי ספאם (״קולות פסולים״) נהנו מהספק לתקופה מסויימת. כשגוגל מגדירה קישורים כפסולים, הם למעשה מפסיקים לתפקד כהמלצות ולמעשה אינם נספרים עוד במכסת הקישורים המפנה לאתר מסויים. הנזק לאותו אתר עשוי להתרחש ממש מיידית, ולהתבטא בצניחה בדירוג תוצאות החיפוש.