קידום אורגני / קידום אתרים

האינטרנט הפך מזמן למקום הראשון אליו אנחנו פונים כדי לחפש ולמצוא מידע. חיפוש המידע מתבצע באמצעות מנועי חיפוש ובראשם גוגל. כאשר אנחנו מחפשים מידע בגוגל, אנחנו מקלידים את המידע שאנחנו רוצים לקבל ותוך כמה מאיות השנייה מופיעה לפנינו רשימה של אתרים שמציגים את המידע שחיפשנו. האתרים הראשונים שיופיעו ברשימת התוצאות ייהנו ממספר הכניסות הגבוה ביותר, פשוט משום שהם מוצגים ראשונים. אם כן, יש חשיבות אסטרטגית גבוהה מאד לאתרים מסחריים, ובמיוחד לאתרים שהמודל העסקי שלהם מבוסס על פניות או רכישות המתבצעות און ליין, להופיע כמה שיותר גבוה ברשימת תוצאות החיפוש. “קידום אתרים” או “קידום אורגני”, הוא תהליך שנועד לקדם אתר מסוים למיקום הגבוה ביותר בראש רשימת התוצאות של מנועי החיפוש. האנשים שמנהלים תהליכים של קידום אתרים בגוגל מנסים לחשוב כמו האלגוריתם של גוגל ולענות על השאלה המנצחת: כיצד להפוך את האתר של הלקוח לרלוונטי ביותר עבור הגולשים. גוגל משנה ומעדכנת באופן קבוע את האלגוריתם שלה שנועד להציג את התוצאות הרלוונטיות ביותר לגולשים; יחד עם זאת, ישנם מספר מרכיבים קבועים שגוגל לוקחת בחשבון כשהיא מבצעת את תהליך דירוג האתרים.

מרכיבים שיש לקחת בחשבון בתהליך קידום אתרים אורגני

מילות מפתח רלוונטיות

תהליך הקידום האורגני מבוסס על שימוש בביטוי מפתח שבהם עושים הגולשים שימוש כשהם מחפשים מידע מסוים. הקידום האורגני אמור ליצר את ההתאמה הגבוהה ביותר בין האופן שבו מחפשים הגולשים מידע, לבין האופן שבו המידע הזה מוצג באתר המקודם. לדוגמה, אם אני מקליד בגוגל “טיסות לתאילנד”, סביר להניח שאני מצפה למצוא אתר שהתוכן העיקרי בו יעסוק בטיסות לתאילנד. לכן, לפני שיוצקים תוכן לאתר חדש, חשוב לבדוק היטב כיצד הגולשים מחפשים מידע שנמצא באתר שלי (“טיסות לתאילנד” או “טיסה לתאילנד” או אולי “טיסות תאילנד”? . . . ) ולוודא שהתוכן שאכתוב יהיה קרוב כמה שניתן לשאילתות הגולשים.

תוכן

תוכן הוא מה שגולשים מחפשים. תוכן מקורי, עדכני ומעניין הוא המרכיב החשוב ביותר שצריך להתייחס אליו בתהליך קידום אתרים בגוגל. לצורך ההפשטה, ניקח לדוגמה אתר חדשות. נניח שיש לנו שני אתרי חדשות – אחד שמעדכן את התוכן שלו עם  מבזקים אחת לכמה דקות ואחר שהחדשות מתעדכנות בו אחת לכמה שעות. ברור לגמרי שדי מהר גולשים יעדיפו לגלוש באתר שתכניו מתעדכנים בתדירות גבוהה יותר ויזנחו את האתר שקפא על שמריו. גוגל הינה מערכת שהצלחתה מבוססת על הצגת התוצאות הרלוונטיות ביותר. בדוגמה הפשוטה שנתנו, ברור שגוגל תעדיף להציג לגולשים שמחפשים “חדשות” את האתר שתחלופת המידע בו היא הגבוהה ביותר. קידום אתרים יעיל נשען בין היתר על עדכון שוטף של מידע מכל סוג: תוכן כתוב, תמונות וסרטוני וידיאו. נכון לכתיבת שורות אלה העכבישים  של גוגל לא יודעים “לקרוא” תמונות, ולכן התוכן הטקסטואלי מהווה עדיין מרכיב מרכזי בקידום אתרים בגוגל.

מבנה היררכי של אתר

דף אינטרנט, כמו דף עיתון או דף מספר, זקוק לסדר. כדי שגולשים יקלטו את המידע בצורה מסודרת, חשוב שהוא יוצג בצורה ברורה תוך שימוש בכותרות, כותרות משנה וכן הלאה. הסדר והמבנה חשובים לא רק ברמת הדף – אלא גם ברמת האתר. אתר שהמבנה שלו ברור והנגישות לכל מידע בתוכו מהירה וקלה, ייהנה מיתרון יחסי אל מול אתרים שבהם קשה יותר למצוא את המידע המבוקש. תהליך קידום אתרים אפקטיבי בגוגל מתייחס למבנה ההיררכי של האתר (קטגוריות ראשיות, קטגוריות משנה ודפי תוכן) וחותר למבנה ברור ונח לשימוש.

קישורים

קישורים הם למעשה המלצות על האתר המקודם, שמופיעות באתרים אחרים. גוגל לוקחת בחשבון שאם הרבה אתרים ממליצים על אתר מסוים, כנראה שהאתר המסוים הזה ראוי להיות מוצג במיקומים גבוהים בהתייחס למילות חיפוש מסוימות. חשוב לזכור, שקישורים צריכים לצאת בעיקר מאתרים שביניהם לבין האתר המקודם יש קשר הגיוני. לצורך הדוגמה, אם אני מקדם את שעוסק בדשא סינטטי, קישור שאשיג מאתר שעוסק במכסחות דשא עשוי להיות רלוונטי; לעומת זאת, קישור שאשיג מאתר שמוכר חופשות לרומא, עשוי להיתפס על ידי גוגל כניסיון לחזק אתר בדרכים לא מאד כשרות. קידום אתרים שמבוצע בצורה איכותית אמור להשתדל ולהפנות קישורים כמה שיותר רלוונטיים לאתר המקודם.

האם ניתן לנהל קידום אתרים אורגני באופן עצמאי?

לכאורה כן. בפועל – לא כל כך. קידום אתרים מוצלח שיציג תוצאות טובות בזמנים סבירים, מבוסס על ניסיון וידע ודורש השקעה לא מבוטלת של זמן – לפחות בחודשיים הראשונים של התהליך. יש לבצע מחקר מילות מפתח, להחליט מהם הביטויים הנכונים ביותר לקידום האתר, לבדוק את המתחרים בשוק, לייצר מסמך אופטימיזציה שמתייחס לכל הדפים החשובים באתר, לסרוק את האתר בתכנות המזהות כשלים בתוכו, להטמיע שינויים ברמת התוכן ומבנה האתר, להפנות קישורים אל האתר ולשמור כל הזמן את היד על הדופק כדי לוודא שההצלחה נשמרת בשווקים תחרותיים. הניסיון שלנו מראה שאם באמת רוצים לנהל תהליך יעיל של קידום אתרים – יש לפנות לחברה מקצועית בעלת ניסיון ויכולת מוכחת.

תוצאות קידום אתרים של לקוחותינו:

הלקוח מילת מפתח מיקום בגוגל ישראל
יוסף גבות עיצוב גבות 1
יוסף גבות איפור קבוע 1
יוסף גבות מילוי גבות 1
ונוס לימוזין לימוזינה לחתונה 1
ונוס לימוזין לימוזינה לאירועים 1
עולם הבלונים בלונים לאירועים 1
אמיליה בוטיק שוקולד סדנאות שוקולד 2
אמיליה בוטיק שוקולד סדנת שוקולד 2

by Yonatan Vissoker