בנית אתרים לעסקים

אתרי אינטרנט הם למעשה סניף וירטואלי של העסק או הארגון שלכם; וכשם שאתם מקפידים שהרושם הראשוני שהלקוח הפוטנציאלי שלכם מקבל עת הוא מבקר לראשונה במקום הפיסי שבו הפעילות שלכם לוקחת חלק – תהא זו חנות למוצרי חשמל או סניף של רשות הדואר – כך עליכם להתייחס גם למפגש הראשון של הגולש עם האתר שלכם.

אין כמעט החלטה שמבוצעת היום מבלי בדיקה מקדימה באינטרנט; בין אם אנחנו מחפשים חופשה זולה באיטליה, DVD במבצע או מידע אודות שעות הפעילות של משרד הפנים – נפנה בראש ובראשונה לאינטרנט;
מפגש עם אתר שנטען ומציג את המידע המבוקש במהירות, יוביל לשביעות רצון בקרב הגולשים. שביעות רצון הגולשים היא המטרה שלכם היות והיא מייצרת עבורכם בחינם מענה על צרכים חיוניים של כל ארגון מצליח:

  • גולש שבע רצון יבצע פעולה באתר שלכם (על פי רוב רכישה או השארת פרטים)
  • גולש שבע רצון יחזור שוב לרכוש שירות או מוצר מבית העסק או הארגון
  • גולש שבע רצון ימליץ על האתר למכריו
  • גולש שבע רצון יזכור את שם הארגון או העסק שלכם = חיזוק שם המוצג

הצורך הראשון והחשוב ביותר הוא ביצוע פעולה על ידי הגולש; זו צריכה להיות המטרה הראשונה, החשובה והברורה ביותר שלכם! כאשר אנחנו מאפיינים, מעצבים ובונים אתרים לעסקים, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו בתחילת התהליך את השאלות הבאות:

  1. מה תפקידו של אתר האינטרנט שלי?
    המענה על השאלה הזו הוא צעד שאסור להתעלם ממנו, אך לצערנו רוב בעלי העסקים שבונים אתרים לעסקים שלהם, אינם יודעים לספק לשאלה הזו תשובה ברורה. גולשים באינטרנט אינם סבלניים: אם הם אינם מוצאים את מבוקשם תוך שניות בודדות – הם עוברים מיד לאתר הבא בתוצאות החיפוש. כדי שהם יקבלו את מבוקשם בחנות או הסניף המקוון שלכם, עליכם לדעת בדיוק מדוע הם הגיעו, מה הם מבקשים למצוא וכיצד אתם עונים על מבוקשם בצורה המהירה והטובה ביותר. הגדירו בצורה ברורה מאד את המטרה: “אני רוצה שגולש שמגיע לאתר שלי יקנה שעון”; או “אני רוצה שגולש שמגיע לאתר שלי ישאיר את פרטיו”.
  2. מיהו קהל היעד שלי?
    אתם יודעים למה אתם רוצים לבנות אתר לעסק שלכם; עכשיו עליכם להגדיר את קהל היעד שלכם. ככל שתהיו מדויקים יותר יגדלו הסיכויים שהמפגש הראשוני בין הגולשים לאתר שלכם יהיה אפקטיבי יותר מבחינתכם. כאשר אתם בונים אתרים לעסקים שמיועדים לפגוש את הגולשים במנועי החיפוש (וגוגל בראשם), אתם רוצים שהאתר שלכם יופיע כמה שיותר גבוה בתוצאות החיפוש, היות ומיקום גבוה יותר = כניסות רבות יותר. כדי ליצר הלימה כמה שיותר מלאה בין המידע שבו קהל היעד שלכם מעוניין לבין המידע שתזינו לאתר העתידי שלכם, עליכם להשתמש בכלי מילות המפתחשגוגל מעמידה לרשותכם ללא עלות. באמצעות כלי זה תוכלו לקבל הערכה ברמת דיוק טובה לגבי האופן שבו גולשים מחפשים מידע שקיים אצלכם (האם מקלידים “חופשה בתאילנד”, “חופשות בתאילנד” או “חופשה תאילנד”?) ולדייק בהתאם את התוכן. שימוש נכון בכלי יעזור לכם ללמוד מה הגולשים שחשובים לכם מחפשים וכיצד הם מגדירים את המידע שחשוב להם למצוא.
  3. כיצד האתר ישיג את מטרותיו?
    כדי שאתרים לעסקים יגשימו את המטרות שלשמן נבנו, חשוב להתייחס למרכיבים הבאים מבעוד מועד:

    • אתר צריך להיות כמה שיותר קל לשימוש . יש נטייה להתייחס לאתרים לעסקים כאל יצירות אומנות שתפקידן הראשוני הוא להפיל את הגולש מהרגליים. כאשר אזרח נכנס לסניף דואר, לא מעניינת אותו מוסיקת הרקע או צבע הקירות – הוא רוצה מענה מקצועי ומהר! זה תפקידו של האתר לכם: לספק מידע ברור ומהר. ככל שתקלו על הגולש – תגבר רמת שביעות הרצון שלו.
    • אתר צריך להכיל תוכן כתוב ולא רק תמונות. אתרים לעסקים צריכים לספק מידע; גם אם מדובר באתרי תדמית של אנשי מקצוע כמו צלמים וגרפיקאים, תמונות או קטעי וידאו בלבד לא יעשו את העבודה; הגולשים רוצים לדעת עליכם ועל העסק שלכם. יתרה מזו, אתרים לעסקים שלא מציגים בפני הגולשים טקסט “חי” (HTML להבדיל מתמונה), לא יוצגו בתוצאות החיפוש הראשונות בגוגל.
    • אתר צריך לשמור על חדשנות. חנות בגדים לא יכולה למכור בחורף את בגדי הקיץ. גם אתרים לעסקים צריכים לשמור על רעננות ולהציג בתדירות גבוהה מידע חדש. אחרת – הגולשים לא ימצאו אותם רלוונטיים.
    • סטטיסטיקה. אתרים לעסקים שמחוברים ל-Google Analytics מרוויחים מידע רב ובעל ערך עצום אודות התנהגות הגולשים באתר שלכם. מידע זה נותן לבעלי האתרים הזדמנות מעולה לשמור על שיפור מתמיד והתחדשות.
  • בנית אתרים לעסקים דורשת התייחסות רצינית ועבודה מתודית ויסודית הבנויה בשלבים:
  • הגדרת צרכים וקהל יעד
  • הגדרת תקציב
  • בחירת הפלטפורמה המתאימה
  • אפיון האתר ומערכת הניהול
  • עיצוב
  • בניה
  • אחסון והעלאה לאוויר

by Yonatan Vissoker