ניהול עמוד פייסבוק

קצב רענון המידע בפייסבוק בלתי נתפס: בכל 60 שניות מבוצעים 317,000 עדכוני סטטוס, נרשמים 400 משתמשים, 147,000 תמונות מועלות ו-54,000 קישורים משותפים. האנקדוטה הסטטיסטית הזו עוזרת לנו להבין למה קל כך כך למפרסמים ללכת לאיבוד בתוך ים האינפורמציה הבלתי נגמר הזה.

כשאנחנו מנהלים עמוד פייסבוק עסקי אנחנו רוצים לפני כן לייצר תהליך עבודה מסודר שמתבסס על השלבים הבאים:

הגדרת מטרות

המטרות של תהליך ניהול עמוד פייסבוק עסקי עשויות להיות:

  1. חשיפה: אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר אנשים
  2. מיתוג וזכירות: אנחנו רוצים לחזק את המותג שלנו בקרב קהלי מטרה
  3. מכירות: אנחנו רוצים לגרום לאנשים לקנות מוצרים
  4. לידים / פניות: אנחנו רוצים שלקוחות פוטנציאליים יצרו אתנו קשר
  5. מעורבות: אנחנו רוצים לנהל שיח עם הגולשים סביב שירות או מוצר שלנו

אנחנו יכולים להגדיר מטרה אחת או כמה, אבל חשוב שנדע מה אנחנו רוצים להשיג.

לאחר שנגדיר את המטרות שלנו, חשוב שנגדיר את קהל המטרה שלנו. הגדרת קהל המטרה חשובה היות והיא מסייעת לנו לגבש את אסטרטגיית התוכן שלנו ואת אופן ניסוח המסרים – פוסטים ומודעות – בפייסבוק.

כפי שציינו לעיל, הפיד של כולנו עמוס בעדכונים; העיניים שלנו מעבדות בכל שנייה כמויות אדירות של אינפורמציה; סף הסבלנות שלנו הולך ומצטמצם וכמפרסמים אנחנו צריכים לקחת בחשבון שלא קל לתפוס את תשומת הלב של הגולשים המשתייכים לקהל המטרה שלנו. כדי שנצליח לעשות זאת בצורה יעילה אנחנו צריכים לגבש אסטרטגיית תוכן.

אסטרטגיית תוכן

מהי אסטרטגיית תוכן?

אסטרטגיית תוכן היא תכנית פעולה ליצירת תוכן שמשרת את המטרות העסקיות שלנו. כשאנחנו יוצרים אסטרטגיית תוכן אנחנו רוצים לענות על השאלות הבאות:

מי יקרא את התוכן שלנו?

מיהו קהל היעד של התוכן שלנו? האם יש לנו יותר מקהל יעד אחד? בדיוק כמו שיש לעסק שלנו יותר מסוג אחד של לקוחות, כך אסטרטגיית התוכן שלנו עשויה לפנות ליותר מסוג אחד של גולשים.

איזו בעיה נפתור לקהל/ים שלנו באמצעות התוכן

המוצר או השירות שלנו אמורים לתת מענה לבעיה או צורך של הקהל/ים שלנו. לדוגמה, אם אנחנו חברה שמייצרת ציוד מחנאות, האוהל שלנו עשוי ברמה הפונקציונלית להגן עלינו מפני חרקים ורוחות, אך ברמה הבסיסית יותר הוא משפר את חווית השהות שלנו בטבע – צורך אמיתי של כל חובב טיולים.

אסטרטגיית תוכן תומכת במי שטרם משתמשים במוצרים שלנו ונמצאים בשלב הלמידה והמחקר לפני רכישה, ובאלה שכבר משתמשים במוצרים שלנו; עבורם התוכן שלנו מחזק את הפתרונות שאנחנו מציעים והופך את הלקוחות שלנו למיומנים ונאמנים יותר.

מה מייחד אותנו?

למתחרים שלנו יש סביר להניח מוצר או שירות הדומים לאילו שאנחנו משווקים. הלקוחות הפוטנציאליים שלנו צריכים לדעת מה מגדיר את המוצר או השירות שלנו כטובים יותר או לכל הפחות שונים או ייחודיים. לתוכן יש כאן תפקיד מכריע: על מנת להוכיח ללקוח שלנו מדוע כדאי לו לקנות מוצר או שירות שלנו, ראשית עלינו להצדיק את ההקשבה ותשומת הלב שלו.

ייחודיות ומקוריות הן בעיננו אבני יסוד חשובים בגיבוש אסטרטגיית תוכן. גולשים מגיבים בצורה אחרת לתוכן מקורי ויצירתי בהשוואה לתוכן ממוחזר או לתוכן שנראה 'חצי אפוי'. נכון שתוכן מקורי דורש תכנון, השקעת זמן וכסף, אבל האפקט שלו על השגת הקשב של הגולש והיכולת שלו לגרום לשינוי בתפיסתו את המוצר או השירות שלנו, חזקים לאין ערוך בהשוואה לתוכן גנרי.

באילו פורמטים של תוכן נתמקד?

כיצד ננגיש את התוכן שלנו לגולשים: באמצעות אינפוגרפיקה? סרטונים? תמונות? לאחר שהחלטנו מה אנחנו רוצים להגיד, אנחנו צריכים להחליט מהם אמצעי הביטוי הויזואליים הנכונים ביותר כדי להעביר את המסר. גם כאן אנחנו ממליצים על עבודה עם גרפיקאי מיומן שידע לקחת את הרעיונות שלנו ולתרגם אותם בצורה מדויקת לשפה ויזואלית.

בקמפיינים שבהם אין תקציב לגרפיקאי צמוד אפשר לעבוד עם אפליקציות שמייצרות גרפיקות לרשתות חברתיות, אם כי בחירה כזו מצריכה לא מעט השקעה במציאת האפליקציה המתאימה המאפשרת יצירת תכנים בעברית ומציאת תמונות וגרפיקות מדוייקות מספיק להעברת המסרים שאנחנו רוצים להעביר.

תכנית עבודה

לאחר שהחלטנו מהו התוכן שנרצה לפרסם וכיצד לפרסם אותו, נכין תכנית עבודה חודשית לפרסום הפוסטים. בצורה כזו נוכל לתכנן את החודש בצורה יסודית ולוודא שאנחנו מעבירים את המסרים שרצינו. בהכנת התכנית נתייחס לחיבור של ערכי המותג לימים משמעותיים בלוח השנה הישראלי (יום העצמאות, חגים ומועדים, יום האם וכן הלאה). הכנת תכנית עבודה מסייעת לנו לשמור על עקביות, הקפדה על איכות התכנים ויכולת לנתח את התכנים ולבצע אופטימיזציה שלהם בהתאם לביצועים שלהם בפועל.