האם עדכון תוכן משפיע על קידום אורגני?

תוכן חדש ורלוונטי לשאילתות הגולשים בהחלט משפיע לטובה על קידום אתר בדירוג תוצאות החיפוש האורגניות. תוכן מעודכן אינו בהכרח תוכן שמתווסף לעמוד או פוסט קיימים; תוכן מעודכן הוא גם ובעיקר תוכן חדש שעולה לאתר, כמו לדוגמה כפוסט חדש בבלוג. תוכן חדש מסייע בהצגת האתר בתוצאות החיפוש של שאילתות (או מילות מפתח) חדשות ומחזק דפי תוכן קיימים הממוקדים במילות מפתח אסטרטגיות. דפי תוכן חדש הם גם מקור טוב ליצירת קישורים לאתרים אחרים, במסגרת החלפת קישורים או חיזוק אתרים תומכים.

מדוע חשוב לעדכן את האתר בתוכן חדש כל הזמן?

ראשית, תוכן חדש מרחיב את החשיפה של האתר, כשדפי האתר החדשים מופיעים כתוצאות חיפוש לשאילתות חדשות. כפועל יוצא, תוכן חדש מסייע בהזרמת תנועה חדשה של גולשים לאתר. שנית, תוכן עדכני מחזיר גולשים לאתר; הערך הזה ניכר בעיקר באתרי חדשות, אך כמעט בכל אתר ניתן להעניק לגולשים ערך בהעלאת תוכן עדכני.

סיבה נוספת לחשיבות של עדכון התוכן באתר, היא שאנחנו פועלים בשוק תחרותי מול אתרים מתחרים; אם הם יעלו יותר תוכן רלוונטי לאתרים שלהם, יגדל הסיכוי שהאלגוריתם של גוגל יסיק שהמידע שמוצג באתרים שלהם רלוונטי יותר בהשוואה לתוכן באתר שלנו, וכפועל יוצא ידרג את דפי האתר שלהם גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

בנוסף, השוק שאנחנו פועלים בו משתנה ומשתכלל; מוצרים ושירותים חדשים נוספים, מדיניות השירות והמכירות עשויה להשתנות, שאלות חדשות צצות בקרב גולשים וכל אלה מאלצים אותנו להגיב ולפרסם תוכן חדש כדי לשמור על רלוונטיות ומובילות.

לבסוף, כמות העמודים שיש באתר שלנו גם היא משפיעה; בדרך כלל, אתרים שנחשבים לאתרים בעלי סמכא בתחומם ומדורגים גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות, כוללים עשרות, מאות ואף אלפי עמודים – תלוי בתחום בו הם פועלים. אם אנחנו רוצים להפוך את האתר שלנו לאתר בעל רמת סמכותיות גבוהה בעיני גוגל, אנחנו צריכים לוודא שעדכון התוכן באתר שלנו מבוצע בתדירות לפחות זהה לזו של המתחרים.

כתיבת תגובה