האם תאריך פרסום מאמר הוא פקטור בקידום אתרים?

שינוי תאריכי פרסום בדפי אינטרנט, מבלי לבצע שינויים כלשהם בתוכן, לא יעזור לשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש של גוגל.

תוכן עדכני הוא ללא ספק פקטור בעל חשיבות באלגוריתם של גוגל לדירוג אתרים בתוצאות החיפוש האורגניות. שאלה שעולה לא אחת בקרב מקדמי ובעלי אתרים, היא האם עדכון של תאריך הפרסום של פוסט או עמוד באתר, ישפיעו לטובה על מאמצי הקידום שלהם.

התשובה לשאלה פשוטה למדי: אם נעשה שינוי משמעותי בתוכן של הפוסט או העמוד (נוסף תוכן בהיקף משמעותי לדוגמה), אזי עדכון התאריך לכאורה מתבקש ואפילו משרת את הגולשים; במידה ולא נעשה שינוי או שנעשה שינוי בהיקף שאינו משמעותי (כמו הוספת תמונה לדוגמה או שינוי של מילים בודדות בעמוד) – אזי שינוי התאריך אינו מעיד על שינוי בעל ערך והוא למעשה נועד להטעות את גוגל – הלך מחשבה שגוי מיסודו.

ג'ון מולר מגוגל, ציין במפורש (ראו וידאו בהמשך) ששינוי תאריכי פרסום בדפי אינטרנט לא ישפר את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, אם לא נעשו שינויים משמעותיים בתוכן. לדבריו, בעלי אתרים יכולים לעדכן את התאריך והשעה בדפי אינטרנט בכל עת שהם רוצים, אבל הוא טוען שפעולה כזו עלולה להטעות במקרים מסוימים.

בתשובתו עונה מולר:

"אתה בהחלט יכול לעדכן את התאריך והשעה בדף בכל פעם שאתה מבצע שינויים בדף אינטרנט. זה נראה כמו סוג של הולכת שולל, בנוגע לעדכון התאריך רק בגלל ששינית את סדר התמונות בגלריה. מנקודת המבט של המשתמש הייתי מוצא את זה קצת מוזר."

מולר ממשיך ואומר, שלמרות שהוא לא ממליץ לעדכן את התאריך והשעה בדפי אינטרנט בתדירות גבוהה מדי, לא תהיה לכך השפעה על תוצאות החיפוש.

"אני לא חושב שזה ישנה משהו בכל הקשור לחיפוש, ובהחלט לא היינו מדרגים את הדפים האלה בצורה שונה בחיפוש רק בגלל ששינית את התאריך והשעה בדף."

כאמור, מולר ממליץ שלא לעדכן תאריך בדף לאחר ביצוע שינויים קטנים; הוא ממליץ לעדכן את התאריך רק בעת ביצוע שינויים מהותיים בתוכן. לצד זאת הוא מציין שאם מערכת הניהול של האתר מייצרת תאריך עדכני באופן אוטומטי בכל ביצוע של שינוי בעמוד, מבלי שיש לבעל האתר שליטה על כך, לא תהיה לעדכון האוטומטי השפעה על דירוג העמוד בתוצאות החיפוש.

כתיבת תגובה